måndag 11 april 2011

Klappat och klart, härligt!

Sådär ja! Efter mycket om och men är nu äntligen allt färdigt. 7 plantor här i mitt rum och 4 i köket blev det, och 3 ute på landet. Plockade knopparna av 3 av 4 i köket, gjorde lite ont i hjärtat men man får se det som en investering!

Såhär ser det ut i köket nu!



Känns härligt! Nu kan dem växa och buska till sig bäst dem orkar! De va fullt med rötter i alla deras krukor också så de blir nog lite skillnad om ett tag framöver här när rötterna fått letat sig ut i ny härlig jord!

Men, det är inte allt!!

Såhär ser det ut på min lilla plätt i trädgården också:

Vitlöööök! :D

(klicka på bilden för att se den i större format!)

Gräslöken är också på stark frammarsch! Grymt!

Kan även avslöja att jag hade ganska stor ångest igår inför provet i Matematik jag hade idag.. allting låste sig igår, kunde inte räkna ett tal rätt. Gick dit i hopp om att kanske klara mig ifrån IG, och det slutade med att jag skrev in i det sista. Det var fem minuter kvar av provtiden när jag var färdig, då hade jag svara på varenda fråga, inklusive MVG frågan, och allt kändes skitbra..! Konstigt det kan bli! Sol och vårväder dessutom, en riktigt härlig dag helt enkelt! (:

Ha de fortsatt gött! /Niklas!

4 kommentarer:

Bobbo sa...

Najs, nu märker man att våren har tagit fart. Gräsmattan har gått från gul till "grönare" och chilin växer på. Fina plantor du kommer att få av dom du sparat. Själv har jag börjat avhärda mina i 16-18 grader, sen är det dax för sol. Ha det Bra :)

Niklas sa...

Gött å höra! :)

Vår matta e så full av mossa att ja ska nog ge den en omgång nu mot slutet av månaden.. följa ett sånt litet ''program'' från Plantagen för en bra gräsmatta!

Ska dina stå i växthus? Ha de gött!

Bobbo sa...

Japp det blir växthus för större delen av mina plantor, även gurka och tomat skall in. Tror det bli ganska fullt men men vi får se hur det går. Det finns ju mindre växthus man kan ha på tex balkongen inget du funderat på?

Niklas sa...

Ok, fan va härligt! De e väl framtidsdrömmen, helt klart! :)

Jo absolut har jag funderat på det, och nu när det verkar som att jag kommer bli kvar i Göteborg även i framtiden (detta var lite osäkert tidigare) så känns en sån investering mer tilltalande nu än nånsin tidigare.. :) Skall gräva djupare i det tror jag!