lördag 25 februari 2012

Nu grönskar det...

Börjar bli grönt och fint i fönstret nu faktiskt! En av fördelarna med att jobba, tiden och dagarna går så jäkla fort att det plötsligt står nya fina chiliplantor i fönstret utan att man märkt det nästan! Varje gång man tittar in ser man nån ny som kommit upp.

Men jag är lite missnöjd med grobarheten på de som stått enbart i fönsterbrädet. Flyttar jag ner krukan till ''kuvösen'' ett par dagar gror det på en gång verkar det som, och så har jag också gjort.

Skall försöka gro alla nu, sen gallra lite, och se vilka som tar sig bäst. Mitt motto i år är att inte krångla till det. Ställer dem inte i ordning efter sort eller nånting, allt huller om buller. Minimal ansträngning! (:

Minut-färska bilder!!!





Himla kul med lite liv igen! :) Ha en underbar helg allihopa, här i Götet är det rena vårvädret så ut i solen med er!! /Niklas!

2 kommentarer:

Andy sa...

Hej!

Ser lysande ut!
Vad är det du har lagt längst upp i krukorna och vad fyller det för funktion?

Niklas sa...

Hejsan!

Det är vercumlite (tror det stavas så) och funktionen den fyller är att behålla fukt som en svamp och släppa den långsamt. :)

Även blandat i perlite i jorden, för att få det luftigt och fint!

Hurvida detta har någon märkbar effekt vågar jag inte uttala mig om! ;)

/Niklas!