lördag 18 februari 2012

Tror knappt mina ögon?

Det spirar återigen liv i min odlingsbänk!

Dorset Naga:

Dorset Naga:

Bih Jolokia:

Vad är nu detta? Haha! De tre första som gror är superstarka kineser? De jag trodde att jag inte skulle lyckas med..?
Saken är då den att alla tre har stått nere i ''kuvösen'' som hållit konstant kanske.. 23 grader, medan jag befarar att själva bänken där majoriteten av sådden står är bra mycket kallare på natten. Har därför vidtagit lite åtgärder idag, och skall jobba för att få upp tempen även där.

Slutsaten lyder därför; temperaturen verkar vara viktigare än jag först trott!

PS. Morgontrött? Sätt på denna goding, det gjorde jag!


Mvh /Niklas!

2 kommentarer:

Mari sa...

Vist är det härligt då dom börjar komma upp, speciellt dom man inte tror på =).
Ser att du bytt till "popup" tack, nu kan jag kommentera när jag vill =). Det är ju sååå frustrerande när man inte kan lämna en hälsning... när man vill =).
Ja värmen under de frösådda har stor betydelse har jag oxå märkt, men det är svårt att hitta rätt plats tycker jag! Familjen uppskattar inte att man ställer sina krukor överallt (??) Ja har mina vid fönstret och där kan det bli 16 grader på natten.
Ha en fortsatt härlig helg

Niklas sa...

Ja, skum bugg som gör att vissa inte kan kommentera?

Ja, idag har ännu fler superstarka och svåra sorter grott, innan de lätta annum sorterna? Världen är uppåner! :P
Ha de gött!