lördag 3 mars 2012

Omvänt läge..?

Hejsan!

Helg: lite mer tid till odlingen. Fått flyttat runt dem lite, inventerat lite och så vidare idag, och fotat dem såklart.

Kan bara konstatera att jag satt mig i ett lite omvänt läge. Tänkte inte ha speciellt många av de superstarka sorterna, pga att jag inte kommer ha någon användning av så läskigt starka frukter. Men dem jag sådde, ställde jag i ''kuvösen'' för att förhoppningsvis få någon att gro. Det resulterade i att i princip alla såna grodde, när det samtidigt grodde väldigt dåligt uppe i vanliga fönsterbrädet. Sen dess har jag flyttat runt dem, de som grott åker upp och de som ej grott tar dess plats i kuvösen, och så har det rullat på.
 Men det slutade ändå i att jag har väldigt många superstarka, som är bra utvecklade, och lite i underkant utvecklade ''vanliga'' sorter.

Men, jag är inte direkt orolig, det finns så det räcker. Så är läget i alla fall!
 Kan förövrigt även konstatera att jag lagt ner minimalt med arbete i år, och känner att endast ett års erfarenhet gör stor skillnad. Känns skönt, som om allt sköter sig själv och jag vattnar bara en gång per dag ungefär, det är allt. Himla gött! (:




Vårvädret fortsätter här i Götet, och jag råder er alla att gå ut i friska luften imorgon efter Vasaloppet! Med vänliga hälsningar, Niklas!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Antar att man lär sig nya saker för var år man odlar, själv testade jag pluggbox i år och gjorde en hel del misstag hehe. Men roligt är det :)

Niklas sa...

Ja verkligen, ska definitivt se till att ha mer koll på temperaturen nästa år, och kanske också skaffa fler ''miniväxthus'' som håller värmen bra! :)