torsdag 9 februari 2012

TACK först och främst!

Tack för alla goa kommentarer jag fått på de senaste inlägget! Känns så himla kul att jag inspirerat andra till att testa på chili-odling! Tyvärr har jag varit dålig på att svara och göra inlägg då jag för knappt en månad sen fått mitt första riktiga jobb och har varit rätt upptagen med just det..

Hemma hos mig har det hänt grejer dock! Igår och idag närmare bestämt. Många timmar tog det men nu är det äntligen gjort:


Här vilar de allra starkaste! Bih Jolokia, Dorset Naga, 7 Pod och Trinidad Scorpion...

Sida upp..
 ..och sida ner!

Har fått till ca 25 grader i ''kuvösen'' där de allra starkaste står, väldigt nöjd! Nu är det bara att vänta helt enkelt! Har sått:

Cayenne
Cayenne Golden
Goat Horn
Blondie
Piri Piri
Padron
Patricia
Aji Panca
Aurora
7 Pod
Bih Jolokia
Dorset Naga
Trinidad Scorpion

Tror det var alla! Känner mig nöjd och trygg med hur allt ser ut och verkar såhär långt! :)
Nu kommer uppdateringarna dugga mycket tätare framöver, för det lär väl inte dröja så hemskt länge innan det kikar fram liv i krukorna, och då blir det uppdatering igen!

PS. Kommer även att uppgradera min odlingsbänk, mer om det inom en snar framtid!!

Kram på er allihop! /Niklas!

1 kommentar:

Mari sa...

Grattis till nya jobbet.
Jag kan se att du valt en massa roliga sorter =) och en hel del krukor fick du ihop =)
Ska bli kul att se dina små växa upp. Själv så har jag lyckats hålla nere på sådderna i år, men till helgen ska jag sätta mera hihi.
ha en skön helg.