fredag 15 juli 2011

Spännande, nu händer det nått!

Känns smått otroligt när man tänker efter, jag har officiellt skördat lite nu.. första ''riktiga'' skörden! Grymt!!

Cayenne och två Hot Wax..


Men!! Det slutar inte där, fått för mig nånting som jag måste testa, inte minst när man har Cayenne! Så jag läste lite på nätet och bestämde mig för en variant, nämligen nål och tråd.

Man tar helt enkelt sina chillifrukter, letar upp lämplig nål och tråd. Sen trädde jag bara på den ena efter den andra, och som tur va fastna dem liksom på tråden utan att åka ner i en enda stor klump. Såhär såg det ut:


Sen följde jag ytterligare ett tips, och nu ser det ut såhär: 


Hell yeeah! =D Alla som sett gamla ''Clintanfilmer'' osv, vet att dem har Ristas hängandes här och var, så nu känns mitt rum som rena rama Mexico! ;) Njaa.. men snyggt blev det i alla fall, så får vi se om dem torkar som dem ska! Skall hålla er uppdaterade på detta projekt!

Ha de fint sålänge! /Niklas!

3 kommentarer:

Josefine sa...

Riktigt vackert! Planerar liknande snören när äppelsäsongen sätter igång och jag kan sno några kg från min systers träd. Fantastiskt.

Susann sa...

Tack för tipset ! Så lär det nog även bli här på torpet. Kanske även dax att kolla in i min chilibok "Het trädgård"
// Susann

Niklas sa...

Josefin: Tack!! Nästa sommar har du din egna ''ristas'' hängandes på tork, kanske från frön av just dessa frukter! ;) :)

Susann: Varsågod! :) Ja jag har varit ganska bra på att odla dem, men desto sämre på att använda dem sen, haha! Så att torka dem kändes som ett bra alternativ!