måndag 17 januari 2011

Lägre belysning, Sverige vinner i handbolls VM och 1000+ views på bloggen!

Jag fick ett tips från Janne (http://ginflyer.chilipeppar.com/) om att min belysning satt för högt upp! Det sa jag till farsan också när vi monterade grejerna men neeej nej, mannen som aldrig odlat nått i hela sitt liv tyckte absolut de skulle hänga där uppe, så OK sa jag! Men, idag hjälpte han mig att sänka det igen! :)

(Här syns även strömbrytaren jag satt dit)

Mycket bättre!

Efter 22 dagar så har bloggen nu nått över 1000 läsare! :) Kanonkul, och jag ser fram emot sommaren och hösten, och att förhoppningsvis få skörda och prova alla godsaker! Jag och min polare kan meddela att vi tänker prova varenda sort, filma och lägga upp! ;) Så häng med!

/Niklas!

5 kommentarer:

Mari sa...

Hej vad fint du har gjort, jag satte oxå mitt ljus högt upp, och stapla grejer under planterna istället så dom kom upp. Du kanske har några gamla videoband-fodral kvar, dom kan du "bygga" med så växterna kommer upp till ljuset. // Mari

Janne sa...

He he, jag är också pappa, så hur du än gör, är där alltid en besserwisser till pappa som mästrar dig ;)
Du får ge igen när du själv blir far.

Niklas sa...

Ja jag har tänkt såpass lång fram att vissa växter troligen kommer skjuta mer i höjden än andra, och då får jag (med hjälp av denne otroligt duktiga finsnickar-pappa i 30 års tid :)) bygga nån finurlig sak med ställbar höjd, och i stället ha lyset fast och högt! :)

Janne, ja det är sällan man har nått att komma med! ;)

Susann sa...

GRATTIS till 1000+ besökare ! Min belysning är nu ca 10 cm ovanför plantorna. Något jag läst om
någonstans. Min omskolning har gått riktigt bra, plantorna ser såå pigga & starka ut.
// Tant Susann

Niklas sa...

Härligt å höra! :)
Jag funderar lite på hur länge jag ska låta paprikorna växa innan jag får ha dem i nya plantor.. det kmr ställa till problem den dagen jag måste, tyvärr! (;