söndag 9 januari 2011

Jaa.. de ballade ur helt enkelt! ;D

Ja va ska man säga.. rätt mycket har hänt sen sist, här är bilderna!


Så- & Katktusjord från Hasselfors, 30 Torvbriketter ett miniväxthus, 100 krukor och Perlit. Allt från Plantagen, och jag hade riktig tur när jag kom dit för dem höll på att packa upp just såna här saker, inför våren då antar jag. Så jag bara packade upp grejerna jag ville ha, haha!


Märkningen av krukorna tog LÅNG tid! Missade tom På spåret denna kväll till förmån för detta.. men de va de värt! ;)


Ja, det såg ut som ett krig på matbordet, och morsan var väl inte helt.. supernöjd kanske! :)


Här är miniväxthuset, med mina paprikor i, ska ju nämligen ha växthuset i akvariet och det är det enda stället med belysning just nu, så tills vidare får paprikorna bo här!





Och här är resultatet, 17 olika sorter i 75 krukor om man räknar med växthuset! Belysningen kommer sitta i fönstret, över plantorna som dem står nu, och växthuset står i akvariet! Hoppas detta funderar nu bara! :)

En liten roligt grej, märktes att jag var ganska intensivt inne i det jag höll på med igår kväll för jag DRÖMDE fan om plantering hela natten.. riktigt läskligt! Hahaha! 

Så ser det ut just nu, hoppas detta skall fungera för mig! :)


En liten tjuvkik.. ganska spännande sorter! /Niklas! ;)

11 kommentarer:

Susann sa...

Synd att du missade På spåret,det var bra. Vad mkt du har sått, smart med märkning på krukan.
kommer säkert att "sno" detta av dej :) Jag har snart uppdatering på mina dom börjar bli riktigt stora nu.
Ha det gott // Tant Susann

Niklas sa...

Jag hörde bara lite från det, farsan som ropa och skröt när han kunde på 10 poäng, höhö! ;) Sno på bäst du vill, de e därför jag har bloggen! ;)Sådde mycket med tanken ''safty in numbers'' typ, haha! Dvs, sår många så kanske några lyckas bra i alla fall! :)
Ok, ska bli kul å se lite bilder från dig snart då!

Mari sa...

hihi, 75 krukor. Du gör som jag... man kan ju "misslyckas" tänker man! Men chili har ju hög groddbarhet, oftast gror vart enda frö!! =)
Men du kan ju dela ut lite till dina vänner, så dom oxå kan bli "bitna".

Niklas sa...

Ja jag har iaf en kompis till som blivit lite intresserad!
Sen va gör de som man ''slösar'' med frön, om nu då många lyckas, så får man ju frukter, å nya frön ändå? Så va gör de liksom? Så tänker jag!

Rebecca sa...

Helt rätt tänk - ju fler desto fler som har chans att bli riktigt bra! Kul, jag väntar på brev med chilifrön som borde komma idag. Kanske kanske är det från samma blomkronan som kommenterat här ovanför...? :P

Kliar i fingrarna nu efter att få sätta igång med planterandet!

irene sa...

Hej och vad kul det såg ut! Har precis fått många olika chili/jalapeno/paprikafrön på posten så nu blir det väl att börja plantera... Lycka till hälsar Irene

Niklas sa...

Rebecca, om jag förstår dig rätt så fick du brev från en ''blomkronan''? Då LÄR det vara samma som skrev ovan, ja! ;) Lycka till med dem, lägg gäärna upp bilder, alltid kul!

Irene; Upp me bilder du med framöver, å lycka till! :)

Rebecca sa...

Vad kul, då kanske vi har en del fröer som är samma! :D Ska se om jag kan få upp en blogg... funderat länge på att bara ha en för mina växter men aldrig riktigt tagit tag i det. Ska ordna nåt.

Förresten är jag också från Göteborg :D

Bell sa...

Hey, nice blogg! Har precis satt igång med min första chiliodling med, och har nu suttit i flera dagar i streck och läst på om chili på nätet, så jag drömde också om chili för några nätter sen! :-) Lite kul. Lycka till med odlingen!

MVH Bell

Niklas sa...

Rebecca: GÖR de vafan, här på Blogger va de superlätt verkligen, tog mig inte många minuter å få upp bloggen! Kan hjälpa dig om de e nått, inte minst nu när jag vet att du är Göteborgare! ;)

Bell: HAHA, fan va häftigt! =D Skönt att höra att man inte är ensam om det då, haha! Lycka till du också! :)

Rebecca sa...

Nu har jag fixat en blogg, inte hunnit fixa så mycket med den än men det kommer!

http://rebeccasgrona.blogspot.com/