tisdag 24 april 2012

Födelsedagsfix!

Varit och inhandlat lite saker inför vårens aktiviteter! Fick användning för dem igår, en bra födelsedagssyssla.. ^^ Gödslade rabarbern, örtodlingen, en flyttad chokladmyntaplanta, och vad som skall bli en liten blomsterplätt! :P
 Jag har även inhandlat ett par fina nya krukor, och planterat om Aurororna i dem, och ställt de i fönstret. Mäkta fint, om ni frågar mig.

Jag har även börjat gräva ett odlingsland för chili, ute hos farmor och farfar, så mycket av gödslet skall dit såklart!





Nu fattas bara värmen!

Jag har även testat en drastisk metod som jag såg om på Youtube, väldigt kraftig beskärning av plantan för att få den så buskig och kraftig som möjligt. Testade på en Goat Horn eftersom jag har så många sådana plantor. Man klipper helt enkelt av stammen under den första ''Y-delningen'' som bildas:



Så får vi se hur det går! ^^ Kan även rapportera att de två plantor som min syster lyckades övervintra är riktigt fina nu, och Cayenne plantan har åtta långa frukter på sig redan! Woho! :)

/Niklas!


Inga kommentarer: