tisdag 11 oktober 2011

Goda och dåliga nyheter!

Ja.. jag tror jag börjar med dem goda nyheterna först!

Har nämligen skördat morötter idag, här är resultatet:

Före:

Efter:

Oj.. kanske inte vart sådär jättestor skillnad.. men, i spannen hände det desto mer! ;)



Hej tre och ett halvt hekto morot!

Skoj! Väldigt varierande storlek och form på dem, haha! Men, så har jag också lagt ner absolut minimalt med arbete på detta ''land''. Ingen som helst förarbete i jorden när det kommer till gödsel eller så, bara strött på lite hönsgödsel en gång under sommaren, gallrat på våren och sen bara låtit dem vara! Coolt, om jag får säga det själv! (:

Meeeen, här kommer negativa nyheter! Jag gav ju mina chiliplantor en spa-dag, men lössen kom tillbaka efter väldigt kort tid och med full kraft! Jag är djurvän av rang men, nu jävlar är det krig så jag gav mig på det igen! Sprayade dem med kopiösa mängder såpvatten nu och dem står åter igen i badkaret! Tänker upprepa detta flera gånger i veckan tills slaget är vunnet!! :@

Kolla bara på dem små äckliga jävlarna:


Även ENORMA mängder med döda, vita små skrumpa löss som fallit av och lägger sig runt plantorna, hur äckligt som helst! :( Mina odlingsprojekt är nog iiinte så populära här hemma just nu.. :/

/Niklas!

1 kommentar:

Mari sa...

Att det fanns röda löss det visste jag inte... Men jag såg på odla (i din tråd) att det tydligen fanns det! Det är bra att du inte ger dig =) För det här kriget kan du vinna med en massa j*a anamma =)