tisdag 16 augusti 2011

Host host, äntligen lite mer hosta!

Tjena tjena, Niklas här igen!

Idag la jag upp alla på gallret igen så dem fick torka till lite extra precis innan jag tänkt försöka göra något med dem, och dem torka faktiskt upp väldigt väldigt bra! Slängde ner en Cayenne i mortlen och testa.. vart mer än nöjd så jag fyllde den med några fler och körde sen bara vidare av rena farten:




Vid det här laget hade jag börjat hosta okontrollerat och fick således ta en mindre paus! ^^ Fick tag i en trasa som jag blötte ner och drog runt munnen, hjälpte utmärkt! Hade aldrig kunnat fortsätta om jag inte haft den alltså, så illa var det! Otroligt! :P

Nåväl, ca 20 stycken Cayenne gick från..


till..


Hehe.. ganska otroligt ändå! :)

Nästa omgång blev ett pulver på Hungerian Hot Wax, Big Jim, Goat Horn och lite Cayenne:


Hehe.. va ska man säga om denna? ^^ Farsan smygfotade mig under arbetets gång, hahaha!


Färdiga resultatet:

Cayenne till vänster och de andra till höger! :)




Nöjd nöjd nöjd! :) Detta är inte sista gången jag gör chilipulver, den saken är i alla fall klar!

Hoppas ni gillade inlägget! Ha de fint! /Niklas!



4 kommentarer:

Mari sa...

Du ser ut som en bov när du sitter där...hihi.
Där påminde du mig att jag måste ta och hänga upp lite frukt på tork... Dax att göra lite pulver =)

Niklas sa...

Blir dem torra nog för att göra pulver på bara genom lufttorkning? Mina har hängt länge nu men är inte alls lika torra som efter 5 timmar i ugnen! :P

Anonym sa...

Kreativ kille, kul att du är så intresserad att testa!
Nu har din blogg smittat mig, jag ska banne mig testa att plantera chili nästa vår men känner lite oro för lössinvasion.
Tack för alla fina bilder på dina plantor.

Niklas sa...

Hej Anonym!

KUL att bloggen smittar av sig, det är precis det som är tanken! :)

Du behöver nog inte alls oroa dig för lössinvasion, då dem troligtvis inte får kontakt med löss innan dem flyttas ut. Jag hade inte en enda lus förrens jag tog in dem igen efter en lång period ute.

Så och testa! Behöver du mer exakta tips eller mer hjälp så skriv bara!

/Niklas!