fredag 11 mars 2011

Plantvård! :)

Väldigt.. tillfredsställande när man vattnat varenda planta i huset, med näring, och sen duschat alla lite med sprayflaskan! Hoppas de trivs!

Här är lite minutfärska bilder:

Till höger:

Till vänster:

Hm..? :)

Djungel! :)

Djungel! :)


Låter dem stå och njuta en stund nu sen flyttar jag tillbaka några gamla stora favoriter under lyset igen och deporterar ut några andra till fönstret i köket! ^^

Massa knoppar på gång på Auroran med blomman, räkna till 14 stycken i morse tror jag! :)

Ha en trevlig helg! /Niklas!




4 kommentarer:

Susann sa...

Du har verkligen fina plantor. Mina har en bit till att komma upp i den storleken. Fast, dom har växt mkt denna vecka. Hoppas på sol i helgen så dom får vara lite i växthuset.
Ha en skön helg // Susann

Niklas sa...

Jo plötsligt så får dem en jäkla fart och och börjar buska till sig! :)
Lyx med växthus hörru, vet itte när jag får ut mina plantor i de fria..
Ha de fint! :)

Mari sa...

Vad kraftiga dina är *tummen upp* du har gröna fingrar =)
Hm..?:) har du satt vid fotot med blomman. Har du pollinerat blomman, kommer en frukt :)

Niklas sa...

Jaa, dem som står under lyset iaf! :) Försöker jämna ut det nu, satte den ENORMT kraftiga Hot Paper Lantern ute i köket nu istället, får se hur det går! :)

Jaa jag har ju de, både skakat stammen och petat i den, kom en hel drös pollen på fingret så.. hoppas hoppas! :)