tisdag 1 mars 2011

Firar första mars med lite bilder!

Mars är här, Odla är uppe igen och det får man fira, med lite bilder!

Dem lite mindre som stått i fönstret tidigare har redan fått fart under lysrören, verkligen kommit till liv!

Welcome to the jungle! 

Denna kvalar också in till störst i odlingen! En paprika, Ukrain Sweet! :)

*Vinkar hejdå* ^^,


Detta har också hänt, tittade ner i miniväxthuset i morse och där va de grönt redan då, sen under dagen har fler och fler grott, även under lysrören! Främst timjan men även några oregano har grott! :) Sådda.. i fredags eller lördags!

Börjar nojja lite för nästa omplantering redan.. hoppas det dröjer! ^^
Nu har över tre veckor gått och det blir dags att börja med näring, får se hur det går! :)
/Niklas!

4 kommentarer:

Josefine sa...

Gud så fint! Jag funderar på en grej. Du har täckt över fönstret med något. Finns det en speciell anledning till det? Reflekterar materialet ljuset från lysrören, månntro?

Niklas sa...

Hej å tack! :)
Ja först och främst, så är det för att det inte skall lysa UT, även fast man dragit ner så lös det nämligen massor ut, såg inte klokt ut, när det är på hela ens vakna tid liksom. Grannarna hade ju undrat va jag håller på med (bor typ i radhusområde).
Sen håller det väl kallraset borta lite när det blir kallt ute, och reflekterar in ljus.. :)

Mari sa...

Härliga bilder i mars...
Grannarna är roliga! Mina undra om jag odla hampa!! ?? Vad trött jag är på folk som hela tiden ska tänka så!! Det är ju inte bara grannarna som säger så!

Niklas sa...

Jo jag har fått många kommentarer om brajodling förklädd i paprika osv osv.. ;) Faktiskt tagit mycket inspiration från odlingar av olagliga substanser dock, haha! :) Men här är det lagliga livsmedel som gäller!