torsdag 10 februari 2011

Omskolning + djungelbilder! :)

Kändes riktigt jäkla härligt att få stoppa ner dem största i supergo P-jord! Hade tänkt köra 50/50 P-jord och Såjord egentligen men.. what the hell, nu kör jag fullt ut! :) Platsbristen blev påtaglig, tar emot att göra sig av med vissa, vilket jag lär få göra.. men skall försöka ge bort några redan nu! :)

Bilder till folket:




Gött om rötter på vissa.. härligt att se! :) Hoppas på fullskalig djungel i rummet nu! En av varje sort får en stor ny kruka, sen får jag försöka prioritera.. både dem som beehööver ha mest ljus.. och även dem jag gillar mest.. gillar ju paprika mest så.. hmm.. klurigt!

Här är ett par bilder från igår när jag ställde ut alla på bordet.. mini-regnskog! =D



Nu skall jag kila iväg till en polare som slått till på ett Xbox 360 åter igen.. blir som den gamla goa tiden, hypen runt 360.. sen får jag hoppas farsan har fixat min fönsterbräda till köket, då planterar jag om lite till när jag kommer hem sen! Så ja, mitt rum ser ut som ett krig! =D

Ha de fint! /Niklas!

8 kommentarer:

Susann sa...

Fina dina plantor blivit & rötterna ser ut till at må hur bra som. Jag omskolade mina direkt i plantjord. Kommer snart uppdatering, för det växer nästan som ogräs här :)
// Tant Susann

Bell sa...

Skitsnygga (Y) Ja visst är det svårt att göra sig av med vissa?! Jag vääägrar än sålänge :-) Har bara skolat om vissa i större krukor el. mjölkkartoner, sen vissa står kvar många i samma kruka. Mina har lite olika storlek med, har planterat vid lite olika tidpunkter. Hur går det med dina habanerosar då?

Niklas sa...

Susann: Härligt att höra! Ja de ska bli spännande att se hur de börjar växa nu när dem har fått ''fästa'' i sina nya hem så att säga!

Bell: Tack! Jaa.. är dem hyfsade slänger jag nog ingen, haha! =D Ger hellre bort till kompisar eller syrran eller nått.. å har dem ihjäl dem så gör de ju ändå inte så mkt! (; Syrran är växtmördare nr 1! Haha!
Ja mina är också lite olika stora, växer ju olika fort. Habanero är det väldigt tunt på.. har tur om jag klarar en enda till full storlek, ser klent ut! Men men, vi får se! :)

Birre sa...

Jag kan rekomendera hydrogarden.se nästa gång du skall handla krukor.
Jag va där (vid pripps, typ sisjön) och handlade på mej ett gäng häromdagen. Mycket bättre kvalité än plantagens tycker jag.
Dina plantor ser verkligen väldigt fina ut!

Niklas sa...

Jaså? Synd att du sa de nu då! ^^
Jag vet att jag mailade nån sån hemsida som skulle ha filial i Göteborg.. men de va nog nån annan! Synd, men men, kvalitétsmässigt kan jag absolut inte klaga nånting på dessa krukor, möjligtvis prismässigt! Ca.. 5 kr styck!
Tack! :) Imorgon kommer lite nya bättre bilder när allt är i ordning för stunden! Ha de gött!

Birre sa...

Sorry. Better late than never? ;)
Dom är nog inte billigare än 5kr st för 11x11 men de kan nog användas många gånger istället.
De har ju upp till 20L om jag inte missminner mej så du får la ta en sväng förbi dom inför nästa omskolning. Kolla uppetider innan bara. De brukar nog ta sovmorgon. ;)

Mari sa...

MEN vad fina rötter, du har bra hand om plantor =)
Gröna fingrar... eller rättare sagt svarta efter all omplantering. Att sålla är ju helt galet svårt, som du säger det är lättare att ge bort och låta dom döda dom ;)

Niklas sa...

Birre: Ingen fara asså, är nöjd med mina, går garanterat fint å använda om och om igen! Dessa va mkt tjockare än de små. :) Men tack för tipset, ska kika på det till nästa, större krukköp! :)

Blomkronan! Man tackar man tackar! ;) Ja det får bli nått sånt, för nu får alla faktiskt inte plats längre! :)