fredag 25 februari 2011

Gröna fingrar var odet! =)

Först och främst, kolla in min regnskog:

10 Februari:


15 dagar senare:



JÄVLAR va de har växt! =D Blev chockad själv när jag såg den 15 dagar gamla bilden.. fan va skoj! :)

Men, dagens nyhet är att det planterats mer skoj här i rummet idag! Lite bilder:



Nu finns det plats för mer skoj, gurkor och mer kryddväxter! :) Skall handla lite mer kryddfrön imorgon!


Fredag: planteringsdagen verkar det som! ^^ Stööökigt!


Att göra plats resulterade i att jag har mååånga chiliplantor över, som inte får plats längre. Fatalii, Black Kongo osv osv.. känns lite segt! Nu har jag ju gett bort till dem som ville ha också.. men men, sånt e livet!

Hoppas ni får en trevlig helg så kommer väl en uppdatering imorgon när jag sått fler kryddväxter! /Niklas!

8 kommentarer:

Mari sa...

Håller med... Vad dom har vuxit! jätte kul att se. Mina står tyvärr för mörkt, dom är för många för att kunna dela på ljuset! Men snart har vi ljuset här i mars kommer det =)
Sen har du gått odlasjukan förstår jag =) har man börjat kan man inte sluta... lycka till / Mari

Niklas sa...

Jaa visst är de härligt, snart är det Mars liksom.. kan bli vår snart! :) Känns som en helt otroligt lång vinter faktiskt! Hoppas mina vitlökar har klarat vintern där ute!
Hoppas våren kmr snart! :)

Cilla sa...

ojoj vad det växer, mycket fortare än vad mina gör som står både ljust och med varmematte. Hur bär du dig åt? Ger du gödning??? Du kanske vill byta lite chiliplantor för du bor väl i mina trakter, Göteborg?
hälsningar
Cilla

Susann sa...

Waouu vad dom växer ! Här kan våren också få komma när som helst :)

// Susann

Josefine sa...

Åh, vilken mysig blogg du har. Jag blir väldans avundsjuk på dina plantor. Jag har satt två sorters chili och ingen av dem har kommit upp ännu. Attans. Längtar tills det ser ut som hemma hos dig även hos mig. :)

Niklas sa...

Oj här har det skrivits, tar en i taget! :)

Cilla: Jadu, egentligen står dem inte så optimalt alls, står i ett fönster: drar lite kallt ibland! :S Omplanterades i P-jord från Hasselfors, inte vattnat en droppe gödning, ingen värmematta eller så. Låter dem torka ut bra mellan vattningarna. Ljus: 2 x 36 watt, 6000 lumen och 2700 kelvin! Ljuset slås på när jag vaknar och av när jag lägger mig, haha! :)

Asså jag har massa plantor.. föör många, så om du vill kan du få ett gäng asså..? (De står ett gäng i köket också liksom, rätt fina!)
Mvh Niklas! :)

Niklas sa...

Susanne: Japp, är förvånad själv! ;) Börjar bli trångt under lysröret nu! :)

Josefin: Skoj att du hittat hit! :) Antar att du också tittar RÄTT ofta ner i krukorna för att se om det kommit nått? ;) Gjorde jag iaf, nästan så man fick jord på näsan där ett tag..
De kan ta sin tid men hoppas att dem gror, annars har jag så det blir över här vettu! ;)

Mvh Niklas! :)

Cilla sa...

Hej igen Niklas!
Jag har också det trångt men tar gärna några plantor av dig. Och givetvis får du av mig om du vill ha. Men mina är inte lika stora och fina som dina. Här är min mailadress cilla.mailbox@gmail.com.
Vi hörs av!
Hälsningar
Cilla