fredag 29 april 2011

Tut i luren! Här händer det grejer! (:

Tjena!
 Nu är det många projekt igång på samma gång, hur härligt som helst! Först lite bilder på mina skönheter, ute och upptäcker världen! ^^




Habaneron har äntligen fått en stor fin kruka också!


Sen, väldigt kul! Tomaterna fick stoora ''krukor'' igår! :D Jäkligt fina tycker jag själv!



Sen, ett för er hittills okänt projekt har börjat ta form nu! (; Titta här!

Tidigare idag. Före:


Några minuter senare:


Grymt! Den som känner sig manad kan ju få gissa vad som kommer växa här i sommar? ;) Två sorters grönsaker, och nätet där jag byggt är till en av dem! (:

Sen, en tjuvkik på ytterligare ett projekt!


Från igårkväll, linolja luktar gott! (: 

Vad som började med några paprikafrön i en kruka en kväll i vintras har.. blivit något lite större nu känner jag, hahaha! :) Skitkul!

Nu skall jag ut och klippa buskar snart! Ha de gött så länge! /Niklas!

4 kommentarer:

Lisette sa...

Hej!
Vilken trevlig och bra blogg.
Kul att följa någon som odlar nu när jag själv FÖRSÖKER! Jag har odlat tomater från frön, men när jag tittar på dina bilder så undrar jag om jag kanske bara skulle ha satt ett frö/kruka??
Och chili har jag också frösått.
Tomatplantorna har kommit upp kanske 5 cm, ska jag kanske plantera om dem? Några bra tips? :)

Niklas sa...

Tjena Lisette, å tack för titten! :) Din blogg va också fin.. gillade speciellt ''köper hellre växter och krukor än kläder''.. ;) Sikken tjej! Haha! =D

Så du har fler, 5 cm höga tomatplantor i samma kruka? Nu är det första gången jag sår och har tomatplantor också så jag är långt ifrån kunnig, men en planta per kruka är väl att rekommendera, ja! :) I detta skede i alla fall, sen har jag hört om folk som skaffat enorma behållare, typ 30 liter å haft två plantor i en sån, som ''slutkruka''. Men fram till slutkrukan bör man nog ha dem var för sig, helt klart! Men de ska väl inte vara några problem att dela på dem lite försiktigt? :)

Hur går de för chilin då? Såg att du körde lite kryddväxter å grejer me, kul! För de ska jag också ge mig in på snart, kommer bilder på de sen! ;)

Ha de gött! :)

Lisso sa...

Haha, ja, jag har som blivit helt besatt, men jag satte nog igång lite för mycket på samma gång så jag minns inte riktigt hur man ska sköta varje växt, det blir lite som det blir. Igår fick jag slänga tre växter och plantera om dem :)

Chilin, ja, jag vet inte, har ju gjort samma där som med tomaterna, så ska ta och plantera om dem också.
Men det är roligt när det växer. Kryddor är ju lite lättare, dom behöver ju bara lite vatten så växer dom på bra!

Niklas sa...

Ja visst e de kul bara de växer! :) Man lär ju sig medans man håller på också liksom, allt här är ju första gången för mig i princip!

Får väl langa upp lite bilder i bloggen sen då när du planterat om! :)

/Niklas!