onsdag 27 april 2011

Bildkavalkad! :)

Lång frånvaro har sina fördelar! Eller jag kanske skall säga, att odla en massa kul har sina fördelar, för när jag kom hem kändes det som om allting bara hade exploderat! :D Så varför inte en härlig explosion av bilder? Den kommer nu!

OBS! Alla  bilder är ''klickbara'' för att kunna se dem större!

Aurora! <3


Purple Tiger:



Numex Twilight:



Big Jim:

Hungerian Hot Wax:


Fish Pepper:


Hot Paper Lantern:


Cayenne:


Mina älsklingar, Ukrain Sweet:



Hoppas ni gillade bilderna lika mycket som jag gör, och släng gärna in en kommentar! Alltid kul att se vilka som läser bloggen! Ha en underbar kväll! /Niklas!

11 kommentarer:

Josefine sa...

Å, får nästan rysningar av dina fina plantor. Mina chiliplantor är cirka 4 cm höga och kommer ingenstans, haha. Finns positiva grejer också dock, häromdagen upptäckte jag att min enda lyckade tomatplanta har fått knoppar. Glädjen var total. Gjorde en jättestor sallad till middag med mangold, spenat, maché- och plocksallat, alltihop från mitt köksfönster. Man blir bra nöjd alltså! :)

Lilla B sa...

Avundsvärt fina och storvuxna plantor!

Bobbo sa...

Snyggt!! Roligt att det går bra, dom kommer växa ännu mera nu när dom får riktig sol. Har du ställt ut någon på prov än?

Niklas sa...

Josefin: Aaw, haha! :) Tackar å bockar, blev själv förvånad över hur fina dem var när jag tog ut dem en och en! Jaså! Lyx med egenodlat! Hoppas jag får avnjuta nått liknande framöver då! Ska så lite skoj imon nämligen.. ;)

Lilla B: Tack så hemskt mycket, haha! :)

Bobbo: Mja jag har ställt ut ett par mest för att dem skulle slängas med dem överlevde ju för tusan, speciellt en som tom växer och ser bra ut! Men dem andra ''riktiga'' skall jag väl försöka vänja vid utelivet nu ja, börjar kanske redan imorgon! Känns som att dem är lite känsliga för vinden.. men vi får se! :)

Chili Glenn sa...

Kul att se, mina står på balkongerna sen en vecka, plockar in dom när jag ser att det blir lite för kallt.

Niklas sa...

Härligt å höra Glenn, jag hade ute alla mina för första gången idag, bilder på det kommer imorgon! :) Vågar inte ha dem ute över natten än dock!

Ha de gött!

Susann sa...

Kul att titta in på din sida, för då kan man se vad som komma skall i växthuset.

Adam sa...

Tjena, grymma bilder! Första gången för mig med även om jag inte gick lika hårt ut som du på just chili (och dom var tyvärr inte från frö) men ändå :) ta en titt: http://www.minikaktus.se

Niklas sa...

Tjena Adam! Kanonsnyggt ju! :) En himla massa plantor och grön, å en jäkla snygg sida! ;D

Örterna såg lockande ut, väldigt snyggt! Har precis påbörjat vår örtodling idag faktiskt! (: Ha de gött!

Mattias sa...

Mycket fina plantor. Mina är inte i närheten så stora och fina som dina. Hur tidigt sådde du dem? Vad ger du dem för näring?

Niklas sa...

Tjena Mattias och tack! :)

Sådde dem den 7e Januari, blev en sen fredagkväll! ^^ Knappt gett dem någon näring alls, ett par vattningar med blomsternäringen från plantagen bara, inget speciellt alls. Men dem står i finfin P-jord från Hasselfors, tror det gör väldigt mycket! :) Växt upp under rätt starkt ljus också, många timmar om dagen!

Tack! :)