onsdag 8 juni 2011

Framsteg!

Man får inte glömma bort att vissa saker faktiskt går bra, och växer fint där ute! :) 

Praktexemplet är rabarbern:

Början av Maj:


Nu, början av Juni:


Den har växt som f*n nu den.. senaste veckan kanske! Grymt kul! =D

Sen kryddlandet, blev väldigt glad när jag såg att mina frösådda små krabater faktiskt överlevt och tagit sig tillslut! Trodde alla skulle dö då dem blev väldigt konstiga när de kom ut, en timjanplanta dog osv men, nu så!

Timjan! (såklart är det de i neder kant i bild som är sådda av mig)


Oregano! (Samma här, de nere i bild är mina)


Från att ha varit torra, tunna och nästan utplånade till att äntligen växa till sig och bli gröna igen.. känns gött! Inte minst smakar de grymt gött när man gått och hämtat lite där ute till grillningen eller så.. mumma!

Imorgon bitti åker jag till Grekland en vecka, så jag kommer inte svara här eller så under den tiden! Sist jag var i Grekland sprang jag förresten på en hel kulle full med oregano och annat gott, luktade helt oootroligt! Hoppas på liknande denna gång!
Ha de gött sålänge! /Niklas!


Inga kommentarer: