tisdag 17 maj 2011

Skööööörd!!

Hahahaha! Haft en enorm skördefest idag! Polaren va här och då passade vi på att norpa den första Auroran! Den va mjuk å därför mogen antar jag, hört det från andra!

Vi lever än, så tokgiftig var den inte heller, men jäklar va starkt? Tog ändå bort alla frön för framtida odling, ca 20 frön redan producerade alltså.. väldigt väldigt kul! :)

Men väldigt direkt hetta, sved i käften typ och väldigt.. varmt och starkt. Kände ingen som helst smak av något alls, bara starkt? Lite beskt möjligtvis? Coolt iaf, och nu har jag färska frön! =D

Gammal bild på plantan:


Yeay! ;D


Åt den i bitar, rå som den var.. inte de minsta angenämt, haha! :) Tror min kropp är väldigt ovan vid chili över huvud taget så det uppfattas nog av mig som starkare än vad det egentligen är men.. starkt som tusan var de iaf! ;D Mest nöjd med att det var så många frön i den för gillar själva plantan starkt, väldigt fina och lättodlade! Är ju trots allt en prydnadsväxt, och en väldigt fin sådan med alla olika färger på frukterna osv!

Har ju ett 20-tal frukter på G till redan + en andra omgång blommor så, vill nån ha/köpa frön till Aurora så går det bra att höra av sig nu/framöver! ;)

Ha de gött å gonatt! /Niklas!

2 kommentarer:

Susann sa...

Grattis till första skördade chilin !! Jag får nog allt vänta för den första är endast ½ cm.
Ha det gott// Susann

Niklas sa...

Haha taack! :) Mest nöjd med att de va så mycket frön i en så liten frukt, då jag har dem mest som prydnad..

Ska ta lite bilder på övriga frukter på plantorna, börjar komma lite nu!

Ha de fint!! :)