onsdag 11 maj 2011

Bildbomb, som utlovat!

Det har hänt lite på ägorna som sagt, här kommer en bildbomb! :)

Pallkragen inoljad, nergrävd, väv satt i botten och runt om och i med massvis med jord, kosäck och planteringsjord! Seg i ryggen fortfarande efter dedär, hahaha!

Strax till höger (från bilden ovan sett) grävde jag ett stort jäkla hål, fyllde i nästan en hel säck med kossa, och lite planteringsjord! Varför då, undrar ni?

Jooo, rabarber såklart! :D Grymt kul! Efter 20 år i samma hus, med samma gräsmatta, kom plötsligt idén om en rabarberplanta, efter ett avsnitt av ''Trädgårdsfredag'' + en redan intresserad son i huset, dvs jag! ;) Ska bli kul å se vad de blir av den! 

Flyttade vår gräslök till det nya ''örtlandet'' och även mina små timjan- och oreganoplantor fick komma ut dit! Åker kanske och köper plantor till denna redan imorgon, får se!

Har hänt lite på andra håll också! (:

<3

Numex Twilight blommar hur fint som helst!

Mitt träd!! Hot Paper Lantern, enorm!

''Kronan'' på trädet!

Även fixat till det här utanför dörren, en till som ''jag inte hade plats för''! Jäkligt nöjd!

Denna Goat Horn hade jag heller inte plats för, men en terakotta-kruka och lite jord, så fick den också stå utanför dörren.. både fint och producerar tom frukt! :)

Min första Cayennefrukt börjar ta sig ordentligt!

Tomat!! 


Var även ute på landet nyss hos farmor och farfar.. jisses säger jag bara!

Ganska stor!!

Så.. visst händer det grejer! (:
Sist men inte minst, blev jäkla glad när jag såg detta idag!

Solrosorna gror!! 


Sådär ja, rätt många bilder blev det! Hoppas ni har det bra, så hörs vi snart igen! (; Stay tuned! /Niklas!

4 kommentarer:

Bobbo sa...

Hörde ett rykte att man inte skall plocka rabaer de första åren, detta för att plantan skall komma igång. Om det stämmer vet jag inte. Roligt att det går bra, snyggt jobbat!!

Niklas sa...

Har hört precis detsamma, även vara väldigt försiktig andra året! Så det skall givetvis följas! :)
Tack!! Idag kom dock skitvädret och alla krukor fick bäras in igen, tråkigt, men så är det! Djungel i rummet är inte fel det heller! ;)

Susann sa...

Många fina bilder, kul att det går framåt. Mina chilisar blommar för fullt, likaså paprikorna & tomaterna. Blir antagligen så att hur mkt som helst blir färdigt samtidigt :)

Niklas sa...

Tack! Samma här.. svårt å få med blommor och blivande frukt på bild på alla, men det finns här och var överallt! :) Fler tomater har börjat ta form också såg jag idag! Kul!! :)