onsdag 4 april 2012

Videoinlägg igen! :)

Sol och varmt ute, men inte tillräckligt varmt för att ställa ut krukor tyvärr! Sådde en månad senare i år men känner ändå oro för platsbrist.. än är det ingen riktigt fara som tur är men det känns som att det kommer inträffa innan sommaren och värmen kommer. Växt så det knakar.

Men jag flyttade i alla fall plantor från lysrören ut till köket och enbart sol, och tog plantor därifrån och satte under rören istället. Hoppas på så sätt att dem växer lite jämnare och att jag hejdar djungeln under rören så länge som möjligt.. :) Knoppas på i princip alla plantor just nu, men dem plockar jag av.

PS. Som ni ser har jag en stor mängd plantor, men det finns en tanke bakom det. Tänker experimentera med frilandsodling, kanske något egentillverkat växthus och så vidare. Vill helt enkelt ha många plantor att leka med när tillfället kommer. Dessutom vill jag såklart ha stor skörd med! (:


Skriv om ni vill mig något! /Niklas!

1 kommentar:

Josefine sa...

Det finns färdigtillverkade överdelar till standardmåttet för pallkragar som fungerar som växthus. Finns av många olika typer (bl.a. http://csimg.prisvis.se/srv/SE/2904358619f07a2d69540530d5f84c8d07fed183/T/340x340/C/FFFFFF/url/drivbank-far-pallkrage.jpg ), på många olika ställen. Fungerar annars väl att bygga egna av gamla tvåglasfönster, har jag hört men inte testat själv. På bilder jag har sett är det finare än färdigproducerade i plast, och du verkar ju händig. ;p Lycka till!