söndag 26 december 2010

I almost forgot, the peppers!!

Just a quick look at the peppers that are already growing. I just took seeds from a red pepper that we bought in the supermarket, planted them and here they are:




I have them in an old aquarium! I've covered the sides with glossy white paper so it reflects the light, and at the same time it is for keeping the light from lighting up my whole room all day long! Lighting: 17 W LE, about 900 Lumen, Kelvin: unknown. This is VERY much an experiment, if this works, everyone can grow it! I just took some seeds and planted them into a random soil that we had, and so far so good! :)



That's all for now, see you soon! /Niklas!

8 kommentarer:

Susann sa...

Kommer det framöver att vara möjligt att välja språk på din blogg ? En annan hänger inte riktigt med med alla ord :)
// Susann

Mari sa...

Hej Niklas Kul att du fick i hop din blogg, visst var det enkelt. Men har du ställt in tiden?? på inställningar får man ställa in var i världen man är... detta inlägg har kl 5:48 PM =)
Just sitter jag och omskolar mina paprikor och chili plantor, du får se sen i min blogg =)
Hälsningar Mari

Niklas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Niklas sa...

Susanne: Skrev lite om varför jag skriver på engelska, ger ju en bra mkt större publik om man säger så! Men OM du känner till hur man göra så att man kan välja svenska, så visa gärna hur så kan jag fixa det! :)

Mari: Ska kolla upp detta med tiden, och spana in din blogg sen! ;)

Niklas sa...

Oerhört nöjd, lagt in till höger där du kan trycka på svenska flaggan och få det på svenska! Självklart blir det inte perfekt men du förstår nog! :)

Susann sa...

Oj, här går det undan ! Du vet en annan är ju "tant" och hänger inte med fullt ut, fast mina ungdomar försöker inskola mej sakta men säkert.

Linh sa...

vilka fina krukor till de små!

Niklas sa...

Faktum är att det finns en liiten chans att jag själv målat dem, eller min syster, för länge länge sen på fritidsverksamheten efter skolan.. ;) Hahaha!
Kul att du kommenterade! :)